Twitter on endas kokku põiminud blogi vormi ja messengeri püsiteadete sisu. Sa saad kõik oma hingel kibelevad teadaanded, 140-märgilise teksti näol, maailmaga jagada ja kõik eelmised teated jäävad, erinevalt messengerist, samuti kõigile imetlemiseks näha. Võrreldes analoogsete mikroblogimiskeskondatega on tal kaks selget eelist: kasutajad ja bränd. Loomulikult ollakse huvitatud postitamaks sinna kus on kõige rohkem potensiaalseid järgijaid ja su jutust huvitundjaid. Mida rohkem kasutajaid, seda rohkem juttu teenuse kohta, mis omakorda hakkab kõrva mõnele uuele inimesele kes seda tõenäoliselt kasutama hakkab - lumepalliefekt.
Teenus on endale kokku kogunud peadpööritava kasutajaskonna. 2008. aastaga on kasutajaskond suurenenud 725%! Külastatavuselt on ta hiljuti ületanud isegi digg.com aga firma pole siiani suutnud süllesadanud populaarsusega midagi peale hakkata. Üle 3 miljoni uue postituse päevas aga tehtud pole midagi, et neid süstematiseerida ja kellelegi kasutoovamaks muuta. Veelgi hädisem on see, et hiljuti häkiti paljude prominentide kontod haledal kombel ära - sisselogimisosa oli lõpmatutele parooliproovidele täiesti avatud.
pic. via 0at.org
Mina ei oleks eales suutnud teenust nii lakooniliseks luua. Neil on ametliku veebi kaudu teadete postitamisel (mida kasutab 1/3 kogu twitterdajatest) aadresside lühendamiseks olemas külgepoogitud tinyurl.com aga see jõustub alles peale postituse teelesaatmist - niiet kõik aadressid tuleb ikkagi pikalt sisestada (või käia käsitsi veebiteenustes neid lühendamas) ja reaalselt mulle see tähemärke paariks lisasõnaks juurde ei anta. Samas puudub siiani näiteks teiste jutujadaga liitununa nende teadete loetud/lugematta märgistus - nii on uuendustega kurisolek väga raske kui sul on lugeda üle paari inimese postitusvood. Statistika jaoks on teisel tehtud mõningaid vahendeid aga puudub siiani lihtne viis sinu konto külastatavuse kohta info saamiseks.
Teisalt arendab teenus kasutaja väljenusvõimet ja analüüsioskust. Sul tuleb kõigest, mida soovid teistega jagada, asja tuum ära tabada ja selle kirjapanekuks on vaid paar sõna. Enamus postitajatest ei ole selle meediumi olulisust suutnud ära tabada. Lõviosa teadetest moodustab täiesti kasutu möla a.la "joon teed" või "kirjutan koodi" - kas sind huvitaks mingi tundmatu selliste postutuste lugemine? Oma twitteris @paawo ma näiteks märgin ära päeva jooksul neti või RSS readeri kaudu leitud (mulle) huvitava info. Kõige asjalikumad twitteri kontud on kindlale teemale pühendunud teadetepostitajad a.la "muusika remixivõistlused" või "uute ulmefilmide trailerid" - kiirestiedastatavad ja kergestitarbitavad.
See twitter on küll kilplastel kilplastele. Kui tõesti midagi ajaga peale pole hakata siis palun väga.
VastaKustutaIga tööriist on sama tark kui selle kasutaja. Kui teateid tuleb ainult kohvipausidest ja kassipoegadest, tuleks ehk oma suhtlusringkonda kriitilisemalt suhtuma hakata ja (vähemalt internetis) leida endale asjalikumad vestluskaaslased.
VastaKustuta