teisipäev, 25. jaanuar 2011

The Social Network

Ilmus: 2010
Stiilid: Biography, Drama
Hinne: 9/10

Leebed suhted? Kasvatades kõrgusi on paratamatu, et küündimatud jäävad maha rabelema. Ja sa jätad nad maha. Kui sa hakkad nende pärast muretsema siis sa põrud. Eduardo Saverin - algatuse rahastaja, loomulikult, aga samas ka kehv ärpartner oma emotsionaalsete otsustega. Kui sa ei oska lennult võimalustest kinni haarata siis sa põrud. Sean Parker sai heidetud õllepudeli kinnipüüdmisega hakkama aga tema hetkene sõbranna mitte. Kui sa arvad, et sa armastad keadagi teistest rohkem siis sa põrud. Parker ei raisanud ennast ühe partneriga ja kui Zuckerberg oleks Ericaga kokku jäänud, siis oleks ka Facebook jäänud vaid Harvard'i üliõpilasleheks. Sa võid kuuluda süsteemi aga kui sa sellele kuuletud siis sa põrud. Kõik koolid, klubid ja kohtud on siin negatiivsed jõud. Üks sa millegiga hakkama ja kõik muu jäi maha kiruma ja põruma. See pole enam sinu asi.

Äri äraandmine? Suurettevõtjaks ei saa oma ideega. Liigse hoole ja armastusega ei jõua siin kuigi kaugele. Ainult kellegi töötava lahenduse omandamisel või jäljenamisega suudad sa sellesse suhtuda piisava konservatiivsusega. Teiste möödapanekuid märgates ja täiustades saad sa kordades parema tulemuse kui vaid enese robustsust esile tuues. Oma projektis oled nõrgim lüli sina ise. Seepärast andis Zuckerberg oma kuulaja muusikamaitse algoritmi teistele arendada. Aga ahnus ja ambitsoonikus? Need omadused kuuluvad heale kliendile. Näha, et sa ei soovi tarbijasektorist kuigi ülespoole pürgida.

Facebooki ärimudel? Ei usu, et sa ka neid kahte asja oleks tähele pannud. Esiteks, et sa oled ahne närakas, kes jagab seal laiali igasugu sodi, lootuses midagi tasuta saada. Ja teiseks, et seal siiamaani ei ole (ja kunagi ei tule) võimalust endasuguseid, samasuguste huvidega partnereid, üles otsida. Zuckerberg dekonstrueeris reklaamibänneri ja RSS nupu huvilehekülgedel oma käsutusse. Et kõik vabatahtlukult klikiks ja jagaks ise reklaame. Vaata, see kiiresti lihtsalt rikkaks saamise vajadus on ainult neil nirudel, kellest kunagi asja ei saa. Parker ei omand kella ega ka mingeid süümepiine kahe hiigeläri läbikukutamises ja Zuckerbergil ei olnud kiiret reklaamibännerite lisamisega lehele. Muretsevad töötajad. Keegi, kellest paremaks sa kunagi ei saa.

Võtmesõnad:
David Fincher
Jesse Eisenberg
Andrew Garfield
Justin Timberlake
Rooney Mara
Computer
Business

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar