reede, 14. jaanuar 2011

Vaatemängud - kiri Aare Baumerile

Tervitus.

Kuna ma teid ei tunne ja pole kunagi kohanud siis vabandust kui miskit sai valesti.

Ma nägin täna öösel veidrat und. Kõik toimus kui kribulises 80date eesti dokfilmis. Koolis. Te olite mu õpetaja. Vastu ärkamist on pikemast fragmnedist meeles osa kus te andsite ülesandeks taignaga habet ajada. Nagu heale õpetajale kohane asusite te üsna pea peale ülesande laialijagamist ka ette näitama mida head muna ja jahuga annab siin ette võtta. Taigen reageeris teie käes ebamaise tõhususega. Iga muljumisega vormus sellest pliinikujulisi kilesid, mitte rullimist vajavat paksu massi nagu tavaliselt. Vististi ma ärkasin üsna pea peale selle olluse teie poolt habemesse surumist üles ja mul jäigi teada saamata kuidas see tehnoloogia käis.

Küll aga sai mulle selgeks mõningad teised asjad. Tulid meelde kõik need vahvad teleeksperimendid teie juhitud saadetes. Kuna mul sellel alal igasugused tutvused puuduvad siis minu jaoks olete just teie kõige lähem vaste kodumaisele Stan Winstonile. Eks need efektimestrid ole ju samuti lihtsalt lahtise peaga mehed kelle teadmistest ja vidinatest vormitakse seninägematuid vaatemänge. Kõik jauravad selle eesti filmi ümber. Ons ta miskit väärt ja kuidas seda annaks ülemaailmsele kinoturule parseldada? Kuna kodumaises kinoruumis põhimõtteliselt puuduvad ulmefilmid siis siinses kaadrikombositsioonis ei ole neid ikoonilisi money shot'e (isegi selle terminiga mingit maakeelset vastet ei assotsatseeru) millest Hollywoodi võidukäik suuresti ju koosneb ja isegi kui sa pea igas muus filmikunsti mõõtmes põrud (Emmerich, Rodriguez) siis võid sa ainult sellega olla maailmakuulus lavastaja.

Mul on muude asjade kõrval praegu hingel järgnev idee. Suvisest või talvisest pööripäevast kus saabub viies aastaaeg. Maailma hakkaks imbuma miskit võõrast ja sürreaalset. Selliselt ei ole seda maailma pidevas muutumises oleku ürgkavandit minuteada veel filmilinti valatud. Kaudselt võib mingeid elemente leida Lovecraft'i kirjutisest The Colour Out of Space ja Alien Virus ning End of the World tüüpi filmidest. Ja ma otsin trikke ja tehnikaid kuidas saaks selle valmis saada 80date stiilis - tollase vahva praktilistest efektidest tulvil ja CGI vaba ulmeõhustikuga. Kummivormide valamise kõrval tuleb teile pähe mingeid keemilisi reaktsioone, valgusmänge, ... mis annaks odavalt aga tõhusalt selleteemalises vaatemängus kasutada.

Kuna mul on kogemusi sellega, et inimesed ei suvatse mu mailidele vastata, siis ma avaldan selle kirjutise ka igaks juhuks oma blogis - ehk oskab ka keegi teine miskit tarka juurde kosta. See aasta ma proovin oma ideede vastu olla hoolivam - kõik on väärt valmis saamist. Sama ka teile.

Vastamiseni,
Paavo.

11 kommentaari:

  1. liim + vesi + booraks (+ toiduvärv) = lima

    VastaKustuta
  2. ~ 14% saepuru (ajalehekihid!) + 86% jääd = turvis/ehitusmaterjal

    VastaKustuta
  3. Ahjus (1h) kuivaks küpsetatud puhas liiv + veekindel pihusti paari katte-kuivamiskihiga = külmumatu veekindel pasta

    VastaKustuta
  4. Põleva jää saad kui jätad selle süütades sulama kuiva boorsilikaat-klaasi (soojuskindel) põhjapuistatud kaltsiumkarbiidiga

    VastaKustuta
  5. Vee annab pulbriga (liba)lumeks muuta segades seda naatriumpolüakrülaati (ühekordse mähkme sisu)

    VastaKustuta
  6. Sasides kõrge fosforisisaldusega kergsüttivatelt tikkudelt maha otsad, segades saadud kribu tasakesti pesuvalgendiga ja jättes 20 minutiks kihistuma saab sellest süstlaga kätte vedeliku mida iga 2.5cm tagant koos vesinikperoksiidi süstiga keskele näiteks tomatisse lastes annab seda mürgitada ja (pooleks minutiks) helendama panna

    VastaKustuta
  7. Valades või puutel vee jääks muutmiseks tuleb naatriumatsetaat (äädikas + küpsetussooda; kätesoojendajates) keetmisel lahustada. Segunenud ja maha jahutnud osa pane plastikkarbis ~pooleks/tunniks külmiku.

    VastaKustuta